КОНТРОЛА НА ПАЗАРОТ

Google е под истрага на ЕУ за услуги за рекламирање

САН ФРАНЦИСКО – Европската комисија започна истрага за да утврди дали услугите за рекламирање преку Интернет на Гугл ги кршат правилата за конкуренција во Европската унија.

Извор: google

САН ФРАНЦИСКО – Европската комисија започна истрага за да утврди дали услугите за рекламирање преку Интернет на Гугл ги кршат правилата за конкуренција во Европската унија.

Google е една од водечките светски компании во секторот за рекламирање преку Интернет, а исто така обезбедува и услуги за рекламирање, особено преку услугата Display Network.

„Гугл собира податоци што потоа се користат за насочено рекламирање, продава простор за рекламирање и обезбедува услуги за медијација за рекламирање“, објасни потпретседателката на ЕК, Магрет Вестагер на прес-конференција.

„Ова значи дека Гугл е присутен на скоро сите нивоа на ланецот за снабдување со рекламирање преку Интернет. Загрижени сме што Гугл им отежнува на конкурентските услуги за рекламирање преку Интернет да се натпреваруваат во целиот рекламен комплекс “, додаде европскиот официјален претставник.

Брисел сака да се спроведе истрага за да се утврди дали американскиот софтверски гигант ги фаворизира сопствените услуги за рекламирање преку Интернет и со тоа ги прекршил европските правила за конкуренција.

Истрагата треба да покаже како влијае на пазарот од барањето на Google за клиенти да поставуваат реклами на YouTube, како што се Display & Video 360 и Google Ads, и дали тоа го ограничува пристапот на другите компании до корисничките сметки што се користат за рекламирање.

„Услугите за рекламирање преку Интернет се клучен инструмент со кој Гугл и издавачите ги монетизираат своите услуги преку Интернет“, рече во изјавата во вторникот потпретседателката на Европската комисија Маргрет Вестагер.

Секторот за рекламирање преку Интернет еволуираше огромно за да ја искористи сеприсутноста на паметните телефони и компјутерите во секојдневниот живот. Тие се користат од милиони луѓе во Европа, а издавачите користат реклами преку Интернет за да се обидат да ги надоместат изгубените приходи со објавување содржина бесплатно.

ЕК наведува дека само во 2019 година биле издвоени 20 милијарди евра за рекламирање преку Интернет.