Извор: pexels
За успешна организација, потребно е да имате голем број луѓе кои играат различни улоги, така што работите ќе се одвиваат без проблеми. Некои од улогите се лесни за дефинирање, додека некои имаат збунувачки граници како што е разликата помеѓу менаџерите и лидерите.
Можете истовремено да бидете и менаџер и лидер, но да бидете феноменален лидер не е гаранција дека ќе бидете добар менаџер и обратно. Каде е разликата?
Еве три клучни разлики помеѓу лидерите и менаџерите:
1. Лидерот се занимава со иновации, а менаџерот со администрација
Ова значи дека лидерот е оној кој доаѓа со нови идеи и ја охрабрува организацијата да размислува кон иднината. Лидерот мора да биде постојано буден и да развива нови стратегии и тактики. Мора да бидат запознаени со најновите трендови, истражувања и вештини.
Од друга страна, менаџерот го одржува веќе утврденото. Личноста е таа што одржува контрола затоа што во спротивно би настанал неред во организацијата. Менаџерите исто така воспоставуваат цели и репери и ги анализираат, проценуваат и толкуваат резултатите. Тие исто така треба да знаат која личност ја има најдобрата специфична задача.
2. Лидерот инспирира, а менаџерот контролира
Лидерот ги инспирира луѓето да дадат се од себе и знае како да го постави темпото за остатокот од групата. Лидерството не е она што го прави водачот, туку она што другите го прават како одговор на неговото лидерство. Ако некој избере да ве следи затоа што сте ги инспирирале, тоа значи дека сте создале доверба во рамките на компанијата, а тоа е многу важно за деловна активност што брзо се менува и бара луѓе кои ќе веруваат во мисијата на компанијата.
Менаџерите настојуваат да одржат контрола над луѓето помагајќи им да развиваат способности и да ги извлекуваат најдобрите таленти. За да се постигне ова што е можно подобро, менаџерите мора да ги познаваат луѓето со кои работат и да ги разберат нивните интереси и страсти.
Извор: pexels
3. Водачите прашуваат „што“ и „зошто“, а менаџерите „како“ и „кога“
За да бидете во позиција да прашате „што“ и „зошто“ треба да бидете во можност да ги предизвикате претпоставените и да ги прашате зошто се преземаат одредени активности. Значи, тоа значи дека ќе му одолеете на високото раководство затоа што сметате дека требало да се преземат некои други мерки во корист на компанијата. Ако некоја компанија не успее, задачата на водачот доаѓа и вели: Што научивме од ова? Како можеме да ги користиме овие информации за да ги разјасниме нашите цели или да се подобриме?
Наместо тоа, менаџерите навистина не размислуваат за тоа што значи неуспех. Нивната работа е да прашаат „како“ и „кога“ и соодветно да ја завршат работата. Тие го прифаќаат стаусот кво и повеќе личат на војници. Тие знаат дека нарачките и плановите се клучни и дека нивната работа е да се фокусираат на тековните цели на компанијата.
И покрај сè, овие две улоги имаат и сличности. Најдобрите менаџери се исто така лидери. Едно лице може да биде и двајцата, но потребно е време да се стигне таму.