NSU MOTORENWERKE AG

Пред појавата на познатата „Буба”, постоеше харизматичниот модел на Prinz 4

Моделот со кој германскиот авто производител NSU се врати во светот на автомобилите беше вистински хит во повоениот период на Германија. Станува збор за Prinz 4, кој згасна по појавата на Audi.

Извор: google

Моделот со кој германскиот авто производител NSU се врати во светот на автомобилите беше вистински хит во повоениот период на Германија. Станува збор за Prinz 4, кој згасна по појавата на Audi. Денес, овој модел полни 60 години, а пред 50 години престана неговото производство во Сараево, кога го наследи VW Buba во фабриката во Претис.

Првиот автомобил Prinz датира од крајот на 1957 година, но разликите меѓу него и верзијата што пристигна четири години подоцна и успеа да ја надмине првичната не така популарна верзија се огромни.

Ова првенствено се должи на дизајнот, бидејќи четвртото издание го доби тогаш модерниот, американски стил, инспириран од Chevrolet Corvairom од 1959 година со чисти прави линии, два големи кружни фарови, забележителни стаклени површини и покрив што се протега малку над горниот раб на задното стакло. Димензиите на Prinz 4 беа минималистички според денешните стандарди (должина 344 см, ширина 149, висина 136 и меѓуоскино растојание 204 см), но внатрешноста обезбедуваше солиден простор.

„Prinz 4“ беше едно од откритијата на саемот во Франкфурт во 1961 година, а следната година производството беше зголемено на 300 примероци на ден. Побарувачката растеше благодарение на поволната цена, ниските трошоци и солидните карактеристики на возењето, а веќе во јуни 1962 година беше произведен сто илјадитиот Prinz 4. Првично, покрај основниот модел, беше понуден и побогат опремен модел со ознака S, а во 1965 година беше воведено ново ниво на опрема со ознака L.

Prinz се произведуваше во повеќе земји во Јужна Америка, Ирска, но и во сараевскиот Претис (компанија “Тито Сараево”). Компанијата се занимаваше со оружје, но го прошири производството на моторни возила. Комплетните каросерии на Prinz 1000 (тогаш 1200) во тие години пристигнаа во Сараево, а потоа беа додадени делови како електрични жици, батерии, гуми. Основната верзија на Sarajevo Prinz 1200 чинеше околу 1,8 милиони динари, а просечната плата тогаш беше 100 000 динари.До 1971 година беа произведени 15 000 автомобили.

Кариерата на Prinz 4 беше долга и успешна. За 12 години, тој достигна бројка од скоро 600.000 примероци на пазарот, додека Prinz 1000 беше поуспешен на тркачките патеки, особено верзиите TT и TTS. Сепак, откако Volkswagen го презеде NSU во 1969 година и го спои со унијата од која се појави Audi, деновите за Prinz беа избројани. Новите сопственици не инвестираа во модернизација на автомобилот, кој беше еден од најпродаваните во Германија во 60-тите, но и вистински конкурент на познатата Буба.

Производството на Prinz 4 запре во јули 1973 година, а неговото место го зазеде Audi 50.