Извор: pexels
Во 2020 година, граѓаните на Балканските земји го користеле интернетот претежно за размена на пораки, телефонски повици и видео повици, а дури потоа за социјални мрежи, читање вести или наоѓање информации и совети од областа на здравството. Еуростат детално ги прикажува резуултатите од истражувањето.
Интернетот стана сè поважен во последниве години, особено во 2020 година, по избувнувањето на пандемијата на коронавирусот и пратечките мерки за карантини и социјална оддалеченост.. Во 2015 година, 65 проценти од населението изјавиле дека користат Интернет во голема мера, додека во минатата година, таа бројка е 78 проценти. Во 2020 година, граѓаните на балканските земји го користеле Интернетот најмногу за размена на пораки (64 проценти), телефонски или видео повици (63 проценти), социјални мрежи (55 проценти), читање вести или наоѓање информации и совети од областа на здравството (54 секој процент), за наоѓање други информации (53 проценти), но најмалку за праќање на меилови (44 проценти). Ако зборуваме за пораст на корисниците во однос на телефонирање и користење видео повици преку Интернет, во споредба со 2015 година, каде што само околу 34 проценти од граѓаните ги користеа овие услуги, во текот на минатата година, оваа бројка беше 63 проценти. Само 29 проценти од граѓаните практикувале учење преку Интернет, а само пет проценти практикувале курсеви преку Интернет. 18 проценти користеле услуги за интернет банкарство.
Извор: google
Како се користи Интернетот во земјите на ЕУ?
Во 2020 година, 87% од луѓето на возраст од 16 до 74 години во ЕУ пријавиле дека користат интернет во претходните три месеци. Овој удел се движеше од 70 проценти во Бугарија до 99 проценти во Данска. Користењето Интернет рапидно растеше со текот на годините – во 2010 година беше 67 проценти, а во 2015 година – 78 проценти. Во 2020 година, Интернетот главно се користел за испраќање или примање меилови (74 проценти), за наоѓање информации за производи и услуги (69 проценти), за размена на инстант пораки (68 проценти), читање вести на Интернет (65 проценти) и за правење телефонски повици или видео повици (60 проценти). Повеќето луѓе користеле и Интернет за банкарство (57 проценти), слушање музика (56 проценти), учество во социјални мрежи (56 проценти) и барање здравствени совети и информации (55 проценти).
Мерките за социјално дистанцирање сè уште се на сила скоро секаде, па така во сите активности на Интернет, телефонските или видео повиците бележат најголем пораст во споредба со 2019 година (52 проценти), како и од почетокот на истражувањата на Еуростат (17 проценти во 2008 година). Меѓу земјите-членки на ЕУ со достапни податоци, телефонски или видео повици преку Интернет беа најпопуларни во Кипар (85 проценти) и Холандија (83 проценти). Спротивно на тоа, овој удел беше најнизок во Чешка и Словенија, каде нешто повеќе од половина (52 проценти) од луѓето на возраст од 16 до 74 години телефонирале преку Интернет или користеле видео повици во последните три месеци.
Што можеме од ова да заклучиме? Дека очигледно балканските нации уживаат во допишување и социјални мрежи, за разлика од европските каде електронската пошта, интернет банкарството и информации за пазарите се најзастапени сфери на примена на Интернетот.